کد خبر 15636
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶

بهره‌گيري کانديداي يوناني از تصوير رئيس‌جمهوري ايران در تبليغات انتخاباتي خبرساز شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، تبليغات انتخاباتي يکي از چهره‌هاي پيروز در انتخابات اخير کشور يونان، حاکي از محبوبيت دکتر محمود احمدي‌نژاد، در اين نقطه از اروپاست.
«يورگوس آرسنيس» (Arsenis Georgios) وابسته به حزب سوسياليست يونان (حزب حاکم) براي عضويت در هيأت رئيسه و مشاور استانداري منطقه آتيکي پايتخت يونان که کنترل مناطق اطراف شهر آتن را در بر مي‌گيرد، با ديگر رقباي خود به مبارزه پرداخت و با شيوه جديدي که براي تبليغات اتخاذ کرد، توانست نظر مردم کشورش را از آن خود کند.
«آرسنيس» در پوسترهاي تبليغاتي، تصوير خود و ديدارش را با شخصيت‌هايي چون محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور اسلامي ايران منتشر و آن را در سطح وسيعي در ميان شهروندان آتن ارائه کرد.
يورگوس آرسنيس که فعاليت‌هايي چون تأسيس مؤسسه حمايت از بي‌خانمان‌ها، طرفداري از حفاظت محيط زيست، نزديکي فرهنگي ملت‌ها و حمايت از اقشار کم درآمد را در کارنامه خود دارد، با انتشار تصوير ديدارش با احمدي‌نژاد، بر يکي بودن اهداف منفعت‌طلبانه خود با احمدي‌نژاد تاکيد کرد.
* برتري با اختلاف زياد آرا
نتايج دور دوم انتخابات در يونان حاکي است نامزد معرفي شده از طرف حزب سوسياليست پاسوک (حزب حاکم) به عنوان استاندار آتيکي (آتن و حومه) انتخاب شده است.
در اين انتخابات، هيأت معرفي شده از طرف حزب سوسياليست پاسوک براي استانداري منطقه آتيکي بزرگترين استانداري کشور به رياست «يانيس ازگورس» با اختصاص 86/55 درصد بر رقيب معرفي شده از حزب دموکراسي نوين پيروز شد.
در جمع هيأت معرفي شده از طرف حزب سوسياليست پاسوک، «يورگوس آرسنيس» نيز قرار داشت که با آراي بالايي بر رقيب خود پيروز شد.
با توجه به سياست رياضت اقتصادي که دولت سوسياليست پاسوک طي يک سال گذشته اعمال کرده است، پيروزي نمايندگان اين حزب دور از انتظار بوده است.

272561110_orig.jpg

* احمدي‌نژاد، کليدواژه پيروزي
پيروزي «يورگوس آرسنيس» بر آن دلالت داشت که محبوبيت و نفوذ جمهوري اسلامي ايران محدود به کشورهاي مسلمان و قاره‌هاي آسيا، آفريقا، امريکاي جنوبي و... نيست و چهره‌هاي سياسي در اروپا نيز به نقش و اهميت فوق‌العاده تهران در معادلات منطقه‌اي و نيز افکار عمومي کشورهاي قاره سبز واقف هستند. از اين رو تلاش براي گرفتن «اعتبار سياسي» از سوي يک کانديداي يوناني پيروز در انتخابات قابل درک است.
نکته مهم در اين زمينه، اين است که اين کانديدا با بررسي‌ها و انجام مطالعات و در نظر گرفتن ويژگي‌هاي افکار عمومي کشور يونان، به اين نتيجه رسيده که مي‌تواند با استفاده از تصاوير شخصيت‌هاي مهم همانند دکتر احمدي‌نژاد در رقابت‌هاي انتخاباتي، ميزان موفقيت بيشتري را کسب کند و اين تبليغات به اين معني است که چهره و شخصيت رئيس‌جمهور کشورمان در انظار عمومي جامعه مخاطبان از ضريب نفوذ بالايي برخوردار است و به عبارتي مي‌توان گفت که «کليدواژه پيروزي» در انتخابات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس